Cum stim daca avem probleme cu filtrul de particule?

Probabilitatea ca cel putin o data sa ai parte de probleme din cauza filtrului de particule este una foarte mare. Si asta datorita faptului ca deseori acest filtru se poate infunda mai ales daca avem in vedere cativa factori destul de importanti, precum:
calitatea combustibilului pe care il utilizezi pentru automobilul tau;
uleiul necorespunzator pentru motorul masinii tale;
utilizarea autovehiculului tau mai mult prin mediul urban;
Un alt factor care trebuie sa va faca atenti este legat de furtunul pentru intercooler sau aer fisurat, care bineinteles nu face altceva decat sa infunde filtrul de particule. De cele mai multe ori aceste probleme care apar la filtru va sunt prezentate sub forma unor mesaje in bord sau la alte tipuri de autovehicule se va aprinde martorul DPF ce va atentioneaza ca aveti probleme cu filtrul de particule.
In cele din urma daca nu rezolvati aceasta problema a filtrului s-ar putea sa va treziti cu turatia limitata a motorului la 2000 rpm. In cazul in care nu veti rezolva problema veti fi nevoiti sa ajungeti la un service auto pentru a remedia aceasta problema.
Cu toate astea se poate intampla ca nici aici sa nu aveti prea mult succes in remedierea problemei si sa fiti nevoiti sa treceti la demontarea sistemului de filtru de particule pentru a-l trimite la curatare. In cele din urma cel mai indicat ar fi sa aveti grija la toate acele mesaje de avertizare si sa incercati sa reparati problema in cel mai scurt timp.
Iar daca va intrebati cum puteti remedia aceasta problema sau cum ati putea regenera filtrul de particule trebuie sa aveti in vedere urmatoarele chestiuni:
sa aveti o viteza constanta;
sa aveti o turatie mult mai mare decat cea de obicei;
De aceea poate ati observat si la inceput de articol ca acest procedeu nu se poate realiza intr-un mediu urban, deoarece nu se pot indeplini cele doua contitii pentru a putea ajuta la regenerarea unui filtru de particule.
Un alt lucru interesant de spus este legat de costul unui filtru nou de particule, intrucat acesta poate ajunge si pana la 1500 de euro. Iar daca din intamplare veti fi nevoit sa apelati la schimbarea filtrului nu uitati ca puteti achizitiona si filtre second-hand din parcurile de dezmembrari, care au un pret mult mai avantajos fata de pretul unui filtru nou.
In alta ordine de idei nu trebuie sa iti faci griji prea mari daca ai parte de atentionari, ci mai degraba grijile vor aparea in momentul in care nu vei reusi sa repari sau sa rezolvi aceasta situatie. Iar daca pana la urma ai sansa sa schimbi filtrul de particule cu unul nou, pentru a putea recupera o parte din bani, ai putea ca pe cel vechi sa il vinzi in centre specializate. Astfel vei observa ca iti vei recupera cel putin o parte din costurile unui filtru de particule nou.
Prin urmare nu uitati ca din cand in cand sa verificati acest filtru de particule, iar daca nu va pricepeti puteti duce masina intr-un service unde sa va testeze acest filtru pentru particulele nocive.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *